7 Kasım 2014 Cuma

İNGİLTERE İÇİN DETAYLI VİZE SÜRECiNi ANLATIYORUM (Doğum günümde Ingiltere'de olacağımı bilmenin heyecan ile)

Kışı çok sevmeme rağmen , havalar soğumaya başladığında aklıma ilk gelen benden uzaklaşan tatil planları olurdu.. Ancak bu sene hiç hesapta olmayan bir durumun sonucunda,  doğum günümde ( 6 Aralık) İngiltere'de olacağımı öğrendim. İçimi kaplayan o heyecanı size anlatmam imkansız. Umarım önümüzdeki sene size de kısmet olur, hayat bu belli mi olur J

Bir şey için ne kadar plan/heves/program yaparsam o kadar ters gideceğine dair  bir inancım olduğu için şimdilik her şeyi akışına bırakmakla yetiniyorum. Tek yaptığım bir an önce vize başvurusunda bulunmaya çalışmak.6 Kasım sabah 08.00 için randevumu aldım ve bir an önce evraklarımı hazırlamaya koyuldum. Daha önce İngiltere vizesi aldığım için ve de halihazırda Ocak ayı sonuna kadar geçerli bir Schengen vizem de olduğu için daha kolay çıkacağına inanıyorum. Bu yazımda da vize sürecini sizlere yakından anlatacağım. 


İngiltere vize başvuruları yetkisi WorldBridge firmasından alınıp ,1 Nisan 2014 tarihinden itibaren Teleperformance firmasının alt kuruluşu olan Tpcontact ofislerine verilmiştir.  İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa , Adana, Gaziantep, Antalya illerinden ulaşıp vize başvurularını yapabileceklerdir. İngiltere Büyükelçiliği ve Başkonsolosluğu parmak izi uygulamasına geçmiş olduğundan , aracı kabul etmeyip başvuru esnasında şahsen bulunmanız gerekmektedir. Randevu almadan önce online olarak formları doldurup ücreti ödüyorsunuz. Bu işi yapması için bir danışman firmadan yardım aldım. Çünkü İngiltere vizesi Schengen gibi kolay alınmıyor. Firma hakkında bilgi isterseniz bana yeldakemiksiz@gmail.com adresimden ulaşabilirsiniz.

Başvuru süreci hakkında aşağıdaki linkten ayrıca detaylı bilgi alabilirsiniz :


Hazırladığım evraklara gelince :
-2 Adet biyometrik fotoğraf (Çektireceğiniz fotoğrafçıya İngiltere vizesi için demeyi unutmayın)
-Son 3 aylık maaş bordrolarım ve hizmet listesi , 4A hizmet dökümüm, işe giriş bildirgem ve işverenimce yazılmış İngilizce bir izin yazısı.
 (Bütün bu evraklar işverenim tarafında kaşe&imza yapıldı.)
-Yine çalıştığım şirkete ait vergi levhası, imza sirküleri ve faaliyet belgesi fotokopileri
-Nüfus idaresinden aldığım vukuatlı nüfus örneği
-Eski ve geçerli olan tüm pasaportlarımın asılları
-Geçerli olan pasaportumun ilk 4 sayfasının fotokopisi
-Bankadan aldığım son 3 aylık, kaşe&imzalı hesap dökümüm (hesabınızda kalacağınız gün ile doğru orantılı olarak para görünmesi iyi olur)
-Garanti olması açısından eşim bana sponsor oldu, bu sebeple eşimin hesap cüzdanları
-Otel rezervasyonu ve uçak biletleri
-Mal varlığınız var ise fotokopisi (ben ev tapumuzu koydum)
-E-devlet sisteminden online olarak aldığım Adli Sicil kaydı
-Seyahat sağlık sigortası (gereksiz masraf diye düşünmeyin, ihtiyacınız olabilir)
-Başvuru formu (imzalanacak 2 yeri var, unutmayın)
- Ve tüm imzalı evraklardan birer fotokopi (başvuru formu hariç)

Evraklar çok gibi görünse de aslında 1 gün içinde hepsini hazırlayabilirsiniz. Seyahatim planım çok ani çıktığı için ben mecburen 1 günde hallettim, oluyor yani :) Bazı evraklar ise istenen evrak listesinde yer almıyor ancak danışmanım koyarsak daha iyi olacağını belirtti.

Vize randevum nasıl geçti ? 
Ankara Sheraton Otelin arka tarafında başvuru merkezine girdikten sonra  randevu kağıdınızın çıktısı ya da başvuru evraklarınız ile listeden isminizi kontrol ediyorlar.Sıra size geldiğinde telefonunuzu
kapatmanızı ve bir numara vererek kendilerine teslim etmenizi istiyorlar. Ardından sol taraftaki görevli evraklarınızı kontrol ettikten sonra nihayet içeriye alınıyorsunuz. Bilgisayar başındaki esas görevliye evraklarınızı verip size teslim ettiği GWF numarası yazan etiketli kağıdı imzalayarak teslim alıyorsunuz. Son olarak da parmak izi, göz tarama ve imzanız alındıktan sonra vize başvurunuz tamamlanmış oluyor. Vize süreciniz sonlandıktan sonra  pasaportunuzu kendiniz teslim alamayacaksanız yetki verdiğiniz başka bir kişi de alabiliyor. Eğer imkanınız yoksa ücreti karşılığında adresinize kargo ile de gönderebiliyorlar.  

Teleperformance Ankara



Teleperformance Pasaport Takibi
Başvurunuz tamamlandıktan sonra verilen kağıt

İster öğrenci olarak , ister turist olarak gidin sakın stres yapmayın ve lütfen hazırlayacağınız evraklarınıza özen gösterin. Eğer emin değilseniz bir danışmandan yardım alın. Danışmana ücret vermek istemeyeceksiniz ama unutmayın ki bir kere red alırsanız hem vize ücreti ve masraflarınız boşa gider hem de daha sonrası için kötü bir izlenim olur.  Mülakat konusuna  gelince ; çok düşük ihtimalle de olsa gereken herkese mülakat yapabilirler. Bunu da her zaman bilmekte fayda var.

İngiltere Çalışma Vizesi


Her türlü vize sorularınıza yardımcı olabilirim; yeldakemiksiz@gmail.com adresine yazabilirsiniz.
Eğer vizem çıkarsa diğer yazılarımda  görüşürüz J

4 yorum :

  1. Allah seyahatinizde yanınızda ve sizinle olsun , kalpleriniz iman dolsun
    :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vizem için de dualarınızı eksik etmeyin :)

      Sil
  2. İngiltere ve diğer ülkelere vize almak için yaşadıklarınızı bizimle paylaşmaya vakit ayırdığınız için çok teşekkürler. İnternette resmi bir şekilde yazılmış vize alma kurallarını okuduktan sonra insanın gözü korkuyor, fakat sizin yazdıklarınızla işi daha kolay ve doğru nasıl bitirebileceğimizi öğrenmiş oluyoruz.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esas ben teşekkür ederim, sizin gibi evrensel bir markadan bunu duymak çok sevindirdi..

      Sil